vineri, 15 aprilie 2016



Ce inseamna imunitatea parlamentara
ARTICOLUL72 din Constitutie:
(2)Deputaţiişi senatorii POT fi urmăriţi şi trimişi în judecată penală dar nu pot fi percheziţionaţi, reţinuţi sau arestaţi fără încuviinţarea Camerei din care fac parte, după ascultarea lor.
(3)În caz de infracţiune flagrantă, deputaţii sau senatorii pot fi reţinuţi şi supuşi percheziţiei.
PRIN ARESTARI PREVENTIVE ABUZIVE SE POATE SCHIMBA : REZULTATUL VOTULUI IN PLEN , VOTUL IN COMISII , ACTIVITATEA DE INITIATIVA LEGISLATIVA, ACTIVITATEA DE INTERPELARE , CEA IN COMISIILE DE ANCHETA PARLAMENTARA , ETC.
PRIN ARESTARI PREVENTIVE ABUZIVE SE POATE CHIAR SCHIMBA MAJORITATEA PARLAMENTARA SI PRODUCE CADEREA UNUI GUVERN CARE A FOST LEGAL VOTAT DE CETATENI.
DECI CA AUTORITATEA JUDECATOREASCA SA NU DESFIINTEZE REZULATUL ALEGERILOR , DREPTUL CETATENILOR LA REPREZENTARE SI SA NU INFLUENTEZE SAU CONTROLEZE ACTIVITATEA LEGISLATIVA , DE ACEEA EXISTA ACEST MECANISM DE ECHILIBRU INTRE PUTERILE STATULUI.
VOTUL DE RESPINGERE AL CERERILOR DE RETINERE SI ARESTARE PREVENTIVA NU SE MOTIVEAZA FIINDCA ESTE VOT POLITIC . CAMERA DECIDE DIN PUNCT DE VEDERE POLITIC- NU JURIDIC. DECIZIA POLITICA PRIVESTE ACTIVITATEA POLITICA ,IN ACEST CAZ ACTIVITATEA LEGISLATIVA.
SE DECIDE POLITIC DACA NU CUMVA AUTORITATEA JUDECATOREASCA NU COMITE UN ABUZ SI INFLUENTEAZA ACTIVITATEA LEGISLATIVA.
ACELASI MECANISM CONSTITUTIONAL PROTEJEAZA SI PUTEREA EXECUTIVA SI CEA JUDECATOREASCA - Articole din Constitutie despre mecanisme de protejare ale Puterii Judecatoresti, exact pe acelasi principiu al protectiei impotriva abuzului celorlalte Puteri:
ARTICOLUL 124 (3)Judecătorii sunt independenţi şi se supun numai legii.
ARTICOLUL 125 (1) Judecătorii numiţi de Preşedintele României sunt inamovibili, încondiţiile legii.
ARTICOLUL126 (5)Este interzisă înfiinţarea de instanţe extraordinare. Prin lege organică pot fi înfiinţate instanţe specializate în anumite materii, cu posibilitatea participării, după caz, a unor persoane din afara magistraturii.
ARTICOLUL133(1)Consiliul Superior al Magistraturii este garantul independenţeijustiţiei.(5)Hotărârile Consiliului Superior al Magistraturii se iau prin vot secret.
ARTICOLUL134(1)Consiliul Superior al Magistraturii propune Preşedintelui României numirea în funcţie a judecătorilor şi a procurorilor, (2)Consiliul Superior al Magistraturii îndeplineşte rolul de instanţă de judecată, prin secţiile sale, în domeniul răspunderii disciplinare a judecătorilor şi a procurorilor, potrivit procedurii stabilite prin legea sa organică. În aceste situaţii, ministrul justiţiei, preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie nu au drept de vot.(4)Consiliul Superior al Magistraturii îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin legea sa organică, în realizarea rolului său de garant al independenţei justiţiei.
TOATE ACESTE ARTICOLE INSEAMNA MECANISME DE IMPIEDICARE ALE ABUZURILOR ASUPRA AUTORITATII JUDECATORESTI - TREBUIE SA EXISTE SI MECANISME DE IMPIEDICARE ALE ABUZURILOR COMISE CHIAR DE CATRE AUTORITATEA JUDECATOREASCA ASUPRA PUTERII LEGISLATIVE SI PUTERII EXECUTIVE .
Daca acceptam axioma constitutionala ca puterea statului trebuie distribuita astfel incat sa evitam abuzul de putere , e necesar sa avem astfel de mecanisme de echilibru si control intre puterile statului .
Daca doriti sa mergem pe incredere in bunele intentii , atunci rupem Constitutia si desfiintam INCLUSIV mijloacele de protectie ale Autoritatii Judecatoresti.

Nota: CCR s-a exprimat deja negativ asupra revizuirii Constitutiei in privinta imunitatii parlamentare prin decizia 799/2011 .
http://lege5.ro/Gratuit/gi2tqmbygu/decizia-nr-799-2011-asupra-proiectului-de-lege-privind-revizuirea-constitutiei-romaniei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu