duminică, 12 iunie 2016

             De ce Uniunea Europeana e o constructie politica intrinsec nedemocratica


1.Parlamentul European nu are atributia de initiativa legislativa,indeplinind nu un rol reprezentativ ci un  rol ceremonial de legitimare democratica.
   Ce fel de institutie legislativa e aceea care nu poate propune legi?!
   Cum poate un parlamentar european sa ne reprezinte interesele daca nu are dreptul sa inainteze spre dezbatere propuneri care sa raspunda dorintelor si ingrijorarilor noastre?
   Doar Comisia Europeana are drept de initiativa legislativa ,Parlamentul poate doar sa aprobe sau sa respinga o lege.
   Sigur ca parlamentarii au voie sa depuna amendamente la legislatie dar Comisia Europeana nu are obligatia sa le ia in considerare .
   Parlamentul are de fapt dreptul sa faca sugestii ,nu amendamente.
   Mai simplu spus ,Parlamentul European are acelasi rol pe care il avea Marea Adunare Nationala in socialism.
   Nu vom auzi multi parlamentari care sa deplanga rolul lor figurativ fiindca sunt extrem de bine platiti din banii nostri -21.209 buget lunar pentru fiecare cabinet parlamentar plus alte beneficii.
   Cine primeste  21 de mii euro lunar timp de 5 ani ,e firesc sa considere UE ca o constructie politica minunata si sa nu declare ca propria functie este cvasi-inutila.
http://www.paginaeuropeana.ro/asistenti-europarlamentari-romani-parlamentul-european/

2.Parlamentarul European nu isi reprezinta tara care l-a votat.
    Principiile democratiei reprezentative nu functioneaza in Parlamentul European.
    In cadrul P.E.  ,parlamentarii se afiliaza la o grupare doctrinara numita abuziv -partid.
    Aceste „partide” europene nu reprezinta de fapt pe nimeni si doctrina lor e la fel de diluata si generalizata precum o declaratie de bune intentii.
    E destul de dificil ca sa incadrezi ideologic masurile guvernamentale necesare intr-o tara,daramite la nivel european.
   Crede cineva ca interesele cetatenilor din Cehia ,care au preferinte politice de stanga,sunt identice cu interesele cetatenilor votanti „de stanga” din Portugalia?
   Nici macar perceptia conceptelor de „stanga” si „dreapta ”nu sunt identice in fiecare tara.
   Aceste „partide” simuleaza dinamica putere/opozitie fara a avea de fapt nicio atributie concreta ca partide aflate la putere, neparticipand la guvernare- ele nu au nicio ramura executiva ,niciun aparat administrativ in teritoriu si niciun interes ca sa se lupte pentru mentinerea la putere sau demiterea executivului.
   Partidele din cadrul Parlamentului European se afla intr-o situatie mai incapacitanta decat cea a partidelor nationale sub un guvern de tehnocrati.
   Parlamentarii care nu se afiliaza la un partid european sunt priviti cu condescendenta.
   Parlamentarii care insista sa aminteasca ce tara reprezinta sunt priviti cu dispret.A aseza pe masa de lucru un steag sau alt simbol national e un gest la fel de indolent si impardonabil cu a fluiera in biserica.
   Ca sa intelegem mentalitatea de nereprezentativitate sub care functioneaza PE , sa privim ,de exemplu ,cazul cotelor de refugiati ,in care parlamentarii nostri au votat impotriva Constitutiei Romaniei care interzice expres stramutarea de populatii pe teritoriul tarii,fara sa simta nevoia macar sa isi explice pozitia in fata cetatenilor romani.

3. Comisia Europeana reprezinta mai mult interesele marilor corporatii trans-nationale decat ale cetatenilor.
    Comisia Europeana care e guvernul UE, este formata din comisari ,cate unul din fiecare tara dar acestia depun juramant  in fata Curtii Europene de Justitie in care li se cere expres ca sa nu isi reprezinte interesele tarii ci interesul comunitar.
   Fiecarui comisar i se atribuie un domeniu ,in care joaca un rol identic cu acela de portofoliu ministerial.
   Toate reglementarile si normativele din domeniul sau,se fac in fapt la propunerea marilor agenti economici pentru ca parlamentarii,Consiliul European si initiativa cetateneasca avand minimum 1 milion de semnaturi ,pot doar sa faca sugestii.
   Comisia Europeana nu are explicit si punitiv trasata obligatia sa se consulte cu cetatenii inainte de a initia o lege ,nu raspunde in fata cetatenilor, nu are obligatia sa aiba o activitate transparenta decizional.
   Imaginati-va un guvern care nu raspunde in fata nimanui ,care nu se consulta cu nimeni,care el legifereaza si tot el executa ...
   Parlamentul poate teoretic  dizolva Comisia dar practic ,Parlamentul nu se poate coagula pentru o astfel de decizie majora fiindca nu reprezinta pe nimeni in mod concret ,nici nu beneficiaza vreun partid de nimic in plus daca este schimbata Comisia Europeana deci nu are niciun interes sa zguduie un mandat linistit si prosper pe banii tuturor.
   Marile corporatii au puterea financiara si politica sa faca un lobby foarte eficient pe langa Comisia Europeana, in dorinta de a-si maximiza profitul si a-si strivi competitorii sub protectia reglementarilor si directivelor europene.
   De curand am avut cazul tratatului comercial  TTIP ,in care Comisia Europeana a fost acuzata public ,la        Avocatul Poporului si aproape data in judecata pentru faptul ca a refuzat timp de 2 ani ca sa prezinte date si documente de mare interes general.
http://www.euractiv.com/section/trade-society/news/commission-faces-maladministration-probe-over-ttip-secrecy/
4.Consiliul European are functia de a bloca reciproc interesele nationale,nicidecum de a promova interesele comune.
   Consiliul European e format din conducatorii statelor sau guvernelor tarilor membre si alaturi de Presedintele Comisiei Europene si are rolul de a directiona politicile generale si politica externa a UE.
   Deciziile se iau doar prin consens cu minime exceptii potrivit Tratatului de la Lisabona.
   Asta inseamna ca nicio tara nu isi poate promova interesele fara riscul de a fi blocata prin veto de macar unul dintre celelalte state membre.
   Singurele tari capabile de a negocia politici care sa serveasca propriului interes sunt acele tari capabile economic si politic sa co-intereseze sau sa intimideze celelalte state.
   Asa zisul „concert european” este un concert dominat economic de Germania si politic de SUA.
   Teama pentru aparitia unor sefi de state care sa foloseasca dreptul de veto impotriva deciziilor dorite de liderii informali ai UE,este manifestata in interventia brutala in alegerile interne ale tarilor membre ,asa cum a fost cazul Italiei ,Greciei,Spaniei, etc.
   De curand ,in cazul Austriei , Presedintele Comisiei Europene a declarat ca va exclude din procesul decizional si va sanctiona economic si politic  Austria daca va fi ales un candidat euro-sceptic,care a si pierdut alegerile la foarte mica diferenta in urma unei contestate numaratori a votului prin corespondenta.
http://www.breitbart.com/london/2016/05/24/eu-vows-use-new-powers-block-elected-far-right-populists-power/
   Deci vointa cetatenilor nu e reprezentata in UE nici prin Presedintele tarii sau Primul-Ministru.
   Ba mai mult , Consiliul European este folosit ca sa legitimeze acorduri si reglementari care ar putea fi respinse sau au fost deja respinse de Parlamentul European sau chiar prin referendum.
   Cel mai recent caz este acordul cu Turcia ,care a fost adoptat de Consiliul European ,fara a necesita ratificarea Parlamentului European,a parlamentelor nationale sau prin referendum.
   In consecinta , asa cum este construita Uniunea Europeana,toti demnitarii si toate institutiile acesteia nu pot sa serveasca in mod democratic interesele cetatenilor europeni si a natiunilor acestora, nici daca si-ar propune sa promoveze agenda cetatenilor,ceea ce institutional nu au nicio motivatie  sa  o faca.



https://en.wikipedia.org/wiki/European_Parliament
https://en.wikipedia.org/wiki/European_Commission
https://en.wikipedia.org/wiki/European_Council


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu