duminică, 10 iulie 2016

           

                           Inca un „presedinte jucator” in afara cadrului constitutional
  cum Iohannis se foloseste de NATO pentru a ne transforma in republica prezidentiala



   Dupa Summit-ul NATO de la Varsovia , in care tara noastra nu a castigat si nu a pierdut nimic,dovada stand faptul ca Romania nu este mentionata niciunde in analizele si reportajele internationale, doar Armata romana  primind un titlu  pentru rezultate meritorii fiind abilitata sa comande o brigada (aproximativ )multinationala,Presedintele Iohannis se intoarce cu o victorie personala .
   Victoria personala consta in a obtine  mentionarea in declaratia finala a Summit-ului NATO a faptului ca :„Se considera coruptia si proasta guvernare ca factori de risc pentru securitate care submineaza democratia,statul de drept si dezvoltarea economica”.
   Desi aceasta mentiune generica de la punctul 130 poate parea lipsita de mari consecinte, pentru Presedintele Iohannis inseamna ca poate ridica pretentia ca in atributiile sale de Sef al C.S.A.T. ce tin de securitatea nationala, intra de acum si implicarea directa in actul guvernarii fiindca acesta reprezinta un factor de risc pentru securitatea nationala.
   Rolul de presedinte constitutional intr-o republica semi-prezidentiala,unde atributiile executive se impart intre Institutia prezidentiala si Guvern, nu e suficient de multumitor pentru d-nul Iohannis,asa cum nu a fost nici pentru d-nul Basescu.
   Covarsitoarea majoritate a regimurilor democratice de tip liberal sunt republici  parlamentare,republici semi-prezidentiale si monarhii constitutionale, ceea ce inseamna ca puterea executiva nu este concentrata in mainile unui singur om ,in scopul de a se evita abuzurile de putere,derapajele democratice si lipsa de reprezentativitate a deciziilor executive.
   Exceptia notabila o face SUA insa in sistemul republican federativ american, puterea presedintelui este contra-balansata de autonomia extinsa a statelor,impiedicandu-se prin mecanisme de control la nivel de stat abuzurile de putere.
   In Romania , oamenii care candideaza la functia prezidentiala se pare ca sunt incapabili sa inteleaga atributiile functiei pentru care candideaza,ei dorind de fapt sa candideze si la alegerile parlamentare cu scopul de a deveni  concomitent si Prim Ministrii.
   Asa cum a actionat in cazul numirii anti-constitutionale a Premierului Ciolos , actionand ca in cazul unei dictaturi regale, avand un bun exemplu si precedent in „presedintele jucator” pe constitutie- Traian  Basescu, asa va actiona d-nul Iohannis si in continuare iar biata sintagma de la punctul 130 dintr-o Declaratie NATO pe care nu a citit-o si nu a votat-o niciun cetatean, va fi folosita pentru transformarea de facto a Romaniei intr-o republica prezidentiala.
   La urmatoarele alegeri prezidentiale , candidatii ar trebui pusi sa repete propozitia:„Presedintele nu e seful Primului Ministru” de cel putin 100 de ori, pana dovedesc ca au inteles.

...............................

Iata citatul exact din declaratia finala: "Coruptia si proasta guvernare sunt provocari de securitate care submineaza democratia, statul de drept si dezvoltarea economica. Importanta implementarii masurilor de imbunatatire a integritatii, luptei anticoruptie si bunei guvernari se aplica NATO, aliatilor si partenerilor deopotriva".
http://www.ziare.com/klaus-johannis/presedinte/concluziile-lui-iohannis-dupa-summit-ul-nato-a-fost-un-succes-pentru-romania-1428530
130.       Corruption and poor governance are security challenges which undermine democracy, the rule of law and economic development.  The importance of implementing measures to improve integrity building, anti-corruption and good governance applies to NATO, Allies, and partners alike.  To further our work in this area, today we endorsed a new NATO Building Integrity Policy which reaffirms our conviction that transparent and accountable defence institutions under democratic control are fundamental to stability in the Euro-Atlantic area and essential for international security cooperation.
http://www.nato.int/cps/en/natohq/official_texts_133169.htm

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu