marți, 20 septembrie 2016

 
                         Cum Curtea Constitutionala si-a batut joc de Constitutie
                                    in privinta Legii raspunderii ministeriale



   In cazul Oprea,in care Senatul a respins cererea de incepere a urmaririi penale, un val de oprobiu public s-a varsat asupra Parlamentului,sau a Presedintelui,sau a DNA,sau asupra Constitutiei.
   Daca in cazul actorilor politici cetatenii au dreptul sa exprime chiar si critici nejustificate,in cazul Constitutiei e absolut necesar sa stabilim adevarul deoarece Constitutia este actul fundamental al unei natiuni.
   NU E VINA CONSTITUTIEI in cazul Oprea sau al altor fosti ministri care beneficiaza de statut privilegiat in fata legii.
   E vina Curtii Constitutionale care si-a depasit in 5 iulie 2007 atributiile in mod flagrant si s-a apucat sa adauge la textul Constitutiei, transformandu-se din autoritate de analiza a constitutionalitatii legilor -in Adunare Constituanta de facto.
   Astfel,in DECIZIA Nr. 665 din 5 iulie 2007 a CCR, Curtea Constitutionala a decis ca un articol de lege care respecta litera si spiritul Constitutiei -e neconstitutional ! Socant, nu?
   Vreti sa stiti si motivarea Curtii Constitutionale?Motivatia este:„Deoarece Constitutia nu interzice expres o alta interpretare decat cea data de textul Constitutiei”.
   Ar fi de ras daca nu ar fi de plans,textul integral il gasiti aici:  link.
   Care e pe scurt povestea cu protectia speciala data ministrilor in privinta inceperii urmaririi penale?
   Constitutia confera ministrilor IN FUNCTIE si doar lor,in dorinta de a evita lovituri de stat, incapacitarea Guvernului, instabilitatea politica, dezordinea sociala si dezechilibrul puterilor in stat,o procedura speciala in privinta arestarii preventive si a inceperii urmaririi penale.
   Acest filtru de siguranta,aceasta parghie de control intre puterile statului,exista in cadrul majoritatii democratiilor de tip liberal si e foarte intelept ca exista.
„Art.109 al.(2) Numai Camera Deputaţilor, Senatul şi Preşedintele României au dreptul să ceară urmărirea penală a membrilor Guvernului pentru faptele săvârşite în exerciţiul funcţiei lor.
Dacă s-a cerut urmărirea penală, Preşedintele României poate dispune suspendarea acestora din funcţie.
Trimiterea în judecată a unui membru al Guvernului atrage suspendarea lui din funcţie.” link
   Dupa cum vedeti Constitutia se refera clar la ministri aflati in exercitiul functiei, care pot fi suspendati din functie si la conditiile suspendarii lor.
   Problema insa incepe cu legea 115/1999 care extinde in mod neconstitutional si abuziv aceasta prevedere constitutionala la TOTI fostii membrii ai tuturor guvernelor.
   Ceea ce in Constitutie era stipulat pentru a proteja tara de lovituri de stat ,s-a transformat in privilegiu si scut de protectie impotriva raspunderii penale.
   In 2005 Guvernul condus de Calin Popescu Tariceanu restabileste ordinea de drept prin Legea nr. 90/2005 care prevedea expres la art.23 :
„(2) Urmarirea penala si judecarea fostilor membri ai Guvernului pentru infractiunile savarsite in exercitiul functiei lor, astfel cum acestea sunt prevazute de art. 7-11, se efectueaza potrivit normelor de procedura penala de drept comun.
(3) Prevederile de ordin procedural ale prezentei legi nu se aplica fostilor membri ai Guvernului in nicio situatie. ”link
   In sfarsit Constitutia era respectata intocmai si de catre lege insa Adrian Nastase ridica la Curtea Constitutionala exceptia de neconstitutionalitate a acestei noi legi a raspunderii ministeriale si -socant-castiga!
Curtea Constitutionala ii da dreptate lui Adrian Nastase prin decizia abuziva din 5 iulie 2007 si reinstituie privilegiile si nerespectarea Constitutiei.
   Avocatul Poporului revine cu o cerere privind incetarea extinderii abuzive a prevederilor constitutionale asupra fostilor membrii ai guvernelor dar Curtea Constitutionala respinge cererea prin DECIZIA Nr.1.133 din 27 noiembrie 2007  deoarece art.29 alin.(3) din Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, „nu pot face obiectul excepţiei prevederile constatate ca fiind neconstituţionale printr-o decizie anterioară a Curţii Constituţionale”. link
   Mai simplu spus, daca CCR comite un abuz ,cum este in cazul de fata,declarand ca neconstitutional un text de lege ce respecta intocmai spiritul si litera Constitutiei ,(mai sa declare CCR ca neconstitutionala insasi Constitutia...) ,nimeni nu mai poate in vreun fel indrepta acest abuz.
   Desigur ca putem organiza un referendum pentru modificarea Constitutiei si interzicerea expresa a extinderii procedurii prevazute la art.109 al.(2) asupra fostilor membrii ai tuturor guvernelor....
....dar daca am interzice expres in Constitutie toate posibilele interpretari abuzive ale CCR,ar trebui ca textul constitutional sa fie cantarit in zeci de kg. si masurat in m3 de spatiu ocupat!
   Aceasta e povestea reala a Legii raspunderii ministeriale si pentru acest abuz facut de un sir de oameni politici si de judecatori ,nu dati, va rog ,vina pe Constitutie care e clara si corecta.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu